مقالات

تفاوت دستگاه شیرینگ پک و استرچ پالت

تفاوت دستگاه های شیرینگ پک و استرچ پالت 1

اگر شما هم از تولید کنندگان محصولات مختلف غذایی و یا محصولات بهداشتی و یا هر نوع دسته بندی دیگری از محصولات هستید، برای بسته بندی محصولات خود نیاز به یک دستگاه دارید تا در بسته بندی محصولات شمارا یاری کند . دستگاه هایی که زمان بسته بندی محصولات را پایین بیاورد و خط تولیدی شما سرعت بیشتری داشته باشد.

این دستگاه ها که به نام های دستگاه شیرینگ پک و استرچ پالت شناخته میشوند، دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن ها میگردید و کار بسته بندی در تولیدی و یا شرکت شما را میتوانند به عهده بگیرند. ولی از بین دو دستگاه شیرینگ پک و استرچ پالت کدام یک را برای تولیدی خود انتخاب کنیم؟

در این مقاله برای شما ویژگی های دستگاه شیرینگ پک تونلی و ویژگی دستگاه های استرچ پالت را برای شما آورده ایم و به طور کلی در باره تفاوت آن ها صحبت کرده ایم تا اگر شما هم نیازمند به وجود یکی از این دستگاه ها در تولیدی خود می باشید، بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید و از این دستگاه ها نهایت استفاده را ببرید.

در ابتدا هر دو ماشین بسته بندی را تعریف میکنیم تا با کلیات وظایف و فرآیند آن ها آشنا شوید.

دستگاه شیرینگ پک چیست؟

یکی از محبوب ترین و بهترین دستگاه های بسته بندی محصولات، دستگاه شیرینگ پک میباشد. این دستگاه که دارای یک نوار نقاله و کوره های حرارتی می باشد، فیلم شیرینگ مخصوصی را به دور محصول میپیچد و بعد از حرارت دیدن محصول داخل کوره دستگاه، فیلم شیرینگ به محصول میچسبد و همین امر باعث میشود تا محصول بسته بندی شود.

از طرفی دیگر بعضی از فیلم ها شیرینگ به نام لیبل شیرینگ به شیوه تولید شده اند که قابلیت چاپ تصاویر و یا سایر چیز های دیگر مانند لوگوی شرکت و یا اطلاعات شرکت، قابل چاپ بر روی آنها میباشد. استفاده از این لیبل های شیرینگ باعث زیبایی بخشیدن به محصول شما میشود و از طرفی دیگر در بسته بندی محصولات به شما کمک شایانی میکند.

بعضی از تولید کنندگان از لیبل های شیرینگ به عنوان شیوه ای برای پلمپ کردن محصولات خود استفاده میکنند. دستگاه های شیرینگ پک در 3 مدل ، زیر تولید میشوند که شما میتوانید با توجه به نیاز خودتان یکی از این 3 مدل دستگاه را برای تولیدی خود فراهم کنید.

از طرفی دیگر این دستگاهها در دو طریقه استفاده اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نیز تولید میشوند، در دستگاه های شیرینگ پک اتوماتیک ، تمام مراحل به صورت خودکار انجام میشود، ولی در دستگاه های شیرینگ پک نیمه اتوماتیک ،  نیاز به یک اپراتور ناظر بر روی فعالیت های دستگاه میباشد که این اپراتور مراحل بسته بندی توسط دستگاه را از طریق چند پدال کنترل مینماید.

 

دستگاه استرچ پالت چیست؟

دستگاه استرچ پالت نوعی دیگر از دستگاه های بسته بندی میباشد که برای تولیدی هایی بکار میرود که خط تولیدی شلوغ دارند و یا محصولات تولید شده آنها نیاز به نگهداری ویژه ای دارد. این دستگاه ها شمال یک سینی چرخان و یک پایه بالا برنده فیلم استرچ میباشد.

نحوه کار این دستگاه به این صورت میباشد که محصولات بر روی سینی چرخان چیده میشوند و آنقدر بر روی هم قرار میگیرند تا به اندازه ارتفاع مورد نظر برسند. سپس سینی شروع به چرخیدن میکند و نایلون مخصوص دستگاه به دور محصولات پیچیده میشود.

این دستگاه با بالا و پایین آوردن نگه دارنده فیلم مخصوص استرچ، باعث پوشش کامل محصولات قرار گرفته بر روی سینی میشود و میتوان گفت محصول شما به ظور کامل تحت حفاظت قرار میگرد و بسته بندی میشود.

این دستگاه ها سرعت بسیار بالایی دارند و میتوانند در خط تولید بسیار کمک کننده باشند.

تفاوت دستگاه شیرینگ پک و استرچ پالت 2

چه تفاوتی در بین دستگاه های شیرینگ پک و استرچ پالت میباشد؟

  1. حرارت : دستگاه های شیرینگ پک تونلی ، مجهز به تونل حرارتی میباشند که باعث میشود فیلم های شیرینگ با حرارت دیدن جذب به دور محصول بشوند و بسته بندی صورت بگیرد و این در صورتی میباشد که در دستگاه استرچ پالت از هیچ تونل حرارتی استفاده نشده است و اصلا نیازی به حرارت برای بسته بندی محصولات نیاز نمیباشد.
  2. بسته بندی : تفاوت دوم در بین این دو دستگاه، شیوه مدل بسته بندی آن ها میباشد. در دستگاه های شیرینگ پک برای بسته بندی محصولات معمولا بسته بندی یک محصول تکی صورت میگیرد و در برخی از مواقع چندین محصول کوچک مانند بطری های آب معدنی در کار هم قرار میگیرند تا روند بسته بندی محصول به صورت بسته های 6 تایی، صورت بگیرد.
    این در حالی میباشد که در دستگاه های استرچ پالت محصولاتی مانند یخچال های ایستاده و یا مبل های خونگی بسته بندی میشوند که نیاز به محافظت جدی در برابر خراش های احتمالی در هنگام جابه جایی و یا محافظت در برابر ضربه های تقریبا محکم را دارا میباشند.
    همچنین در بسته بندی محصولاتی مانند بسته های آب معدنی 6 تایی بر روی هم چیده شده نیز از این دستگاه استفاده میشود.
  3. زیبا سازی : یکی از ویژگی هایی که در دستگاه ها شیرینگ پک دیده میشود، بسته بندی با لیبل های مخصوص شرکت و یا تولیدی میباشد که میتواند شامل رنگ بندی های متفاوت و یا نیم و لوگوی شرکت باشد که متاسفانه دستگاه های اسرچ پک از این ویژگی محروم هستند.
    در دستگاه های شیرینگ پک میتوان از انواع لیبل ها و یا فیلم های شیرینگ مختلفی استفاده کرد؛ این در حالی میباشد که فیلم شیرینگ برای دستگاه استرچ پالت بسیار محدود میباشد و از این دستگاه معمولا برای بسته بندی های ساده استفاده میشود.
  4. شفافیت : نایلون های به کار رفته در فیلم های دستگاه های شیرینگ پک، شفافیت بیشتری نسبت به نایلون های فیلم دستگاه استرچ پالت دارد. این میتواند به این دلیل باشد که در روش بسته بندی شیرینگ پک، فیلم شیرینگ تنهای ک لایه بر روی محصول مپیچیده میشود؛ ولی در دستگاه های استرچ پک، نایلون بالای 4 و یا 5 دور به درو محصولات پیچیده میشود.

 

یکی از نکات مهم مقرون به صرفه بودن دستگاه نایلون شیرینگ تونلی و هم چنین موثر بودن استفاده از نایلون شیرینگ میباشد.

2 دیدگاه در “تفاوت دستگاه شیرینگ پک و استرچ پالت

  1. سینا حافظی گفت:

    سلام
    مقاله ای بسیار کامل و عالی بود
    من یک تولیدی آب معدنی دارم. نیاز دارم که بطری های آب معدنی را با دستگاه شیرینگ پک بسته بندی کنم و در مرحله بعد با دستگاه استرچ پالت به بسته بندی های بزرگ تر تبدیل کنم.
    میخواستم بدونم دستگاهی وجود دارد که کار دستگاه شیرینگ پک و استرچ پالت رو به صورت همزمان انجام بدهد؟

    1. admin گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما عزیز بزرگوار ، با توجه به تخصصی بودن کسب و کار شما و در راستای مشاوره ای تخصصی و با کیفیت از شما عزیز بزرگوار درخواست میشود با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

نظرات بسته شده است.