مقالات

فیلم بسته بندی شیرینگ چیست؟

رول های فیلم شیرینگ

باشدبرای بسته بندی محصولات از مواد مختلفی استفاده میشود که یکی از مهم ترین آن ها بسته بندی با فیلم شیرینگ است. نایلون ها انواع متنوعی دارند ولی این نوع ،برای بسته بندی مناسبتر است. نایلون حرارتی به خوبی محصول را پک میکند و از استحکام بالایی برخوردار است. برای استفاده از آن به سشوار صنعتی یا دستگاه شیرینگ پک نیاز دارید تا حرارت مورد نیاز را تامین کنند.

فیلم شیرینگ چیست؟

فیلم شیرینگ، به ماده ای گفته میشود که نسبت به گرما مقاوم است و زمانی که در معرض آن قرار میگیرد به جای پاره شدن جمع میشود. این ماده جنس پلاستیکی دارد و حمل و نقل محصول را تسهیل میکند. یکی از بهترین مثال های این نوع بسته بندی، باکس های اب معدنی هستند که به صورت 6یا 9تایی با نایلون پک میشوند. جابه جایی بطری به صورت تکی بسیار دشوار است و توصیه میشود با دستگاه شرینگ پک عملیات بسته بندی انجام شود.

امروزه تولید کنندگان فیلم شیرینگ را در انواع مختلفی تولید میکنند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

رول های شیرینگ پک

انواع فیلم شیرینگ مخصوص بسته بندی

فیلم شیرینگ در انواع و اندازه های مختلف تولید میشود. نایلون های شیرینگ روده ای که یک سمت آن ها بسته است گزینه مناسبی برای پک مواد غذایی هستند . نایلون های جبابدار نیز برای کم کردن اثر ضربه و محافظت بیشتر از محصول استفاده میشوند. 2نوعی که ذکر شد از حرارت استفاده نمیکنند و برای دستگاه شرینگ یا سشوار صنعتی مناسب نیستند. مشخصات 2نوع اصلی فیلم شیرینگ را بر اساس جنس و ضخامت در ادامه ذکر کردیم:

نایلون حرارتی شیرینگ(POF)

  • بدلیل ضخامت بالا در دستگاه های شیرینگ پک از این نوع استفاده میشود.
  • با ضخامت 70 تا 120 میکرون تولید میشود.
  • عرض رول های آن از 5سانتی متر تا 150سانتی متر متغییر است.(در صورت سفارش امکان تولید نایلون با عرض بیشتر نیز وجود دارد.
  • جنس آن عموما پلی الفین و پلی پروپین است.
  • این جنس پلاستیک شفاف و بهداشتی است.
  • اگر با دستگاه قصد بسته بندی دارید، توجه کنید که کناره های محصول 2الی 3 سانت باز میماند.

سلفون حرارتی شیرینگ(PVC)

  • سلفون pvc ضخامت بالایی ندارد و برای جمع شدن نیاز نیست حرارت زیادی به ان وارد شود.
  • بدلیل ضخامت پایین مناسب محصولات سبک وزن و نازک است.
  • این نوع فیلم شیرینگ مناسب دستگاه کابینی و استرچ پالت است.
  • سلفون معمولی با سلفون شیرینگ متفاوت است و از سلفون معمولی نمیشود برای شیرینگ استفاده کرد.

اگر نمیتوانید دستگاه شیرینگ تهیه کنید و تولید روزانه شما کمتر از 300عدد است میتوانید سشوار صنعتی تهیه کنید. البته سرعت و دقت کار شما کاهش پیدا میکند ولی گزینه مناسبی برای تولیدی های نوپا و جدید است.

در تصویر زیر تولید نایلون را مشاهده میکنید که توسط دستگاه های صنعتی پیشرفته انجام میشود. شایان صنعت علاوه بر تولید تخصصی دستگاه های شیرینگ بک، نایلون حرارتی نیز تولید میکند و شما میتوانید با بهترین قیمت و بدون واسطه از ما خرید کنید.

تولید فیلم یا نایلون شیرینگ

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نکات موثر در بسته بندی با نایلون شیرینگ را مطالعه کنید.

قیمت نایلون حرارتی

قیمت نایلون به موارد زیادی از جمله قیمت مواد اولیه، هزینه تولید و موارد دیگر بستگی دارد. فیلم شیرینگ جز لوازم مصرفی است و شما مدام به آن نیاز دارید. بهتر است آن را از تولید کنندگان تهیه کنید تا با قیمت پایینتر و کیفیت بالاتر بتوانید خرید کنید. معمولا فروش بر حسب وزن انجام میشود و هر کیلو نایلون حدودا 20 متر است. مصرف ماهانه شما به موارد زیادی مانند اندازه محصول و تولید روزانه شما بستگی دارد.
نایلون حرارتی یکی از بخش های مهم بسته بندی است پس هنگام خرید به کیفیت آن توجه کنید و فقط قیمت را معیار قرار ندهید. عرض نایلونی که انتخاب میکنید نیز اهمیت دارد. اگر عرض کم باشد باعث میشود تا کناره های محصول باز بماند. عرض بالا نیز ضایعات نایلون را افزایش میدهد و از نظر اقتصادی به صرفه نیست. اگر برای خرید تردید دارید میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.