مقالات

ویژگی های دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک با جک

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

از دستگاه های شیرینگ برای پک مجدد محصولات تولیدی استفاده میشود.

در این مقاله ابتدا دستگاه شیرینگ پک اتومات را معرفی کرده و نحوه عملکرد آن را توضیح داده ایم. در ادامه مشخصات فنی و ویژگی های دستگاه نام برده شده تا شما متوجه قابلیت های خاص این دستگاه شوید.

ویژگی های دستگاه شیرینگ اتوماتیک

دستگاه پک اتومات دارای ویژگی های خاصی است که آن را برای استفاده شما بهینه کرده است. با این دستگاه میتوانید فقط با یک اپراتور ساده، تمامی فرآیند بسته بندی محصول خود را انجام دهید. البته لازم به ذکر است که دستگاه نیمه اتومات نیز عملکرد مناسبی دارد و گزینه عالی برای افرادی است که مشکل هزینه و بودجه دارند.

در ادامه برخی از این ویژگی ها ذکر شده است:

برش نایلون و دوخت اتومات

برش و دوخت نایلون حراراتی همزمان انجام میشود. یکی از نگرانی های خریداران پیچیده بودن استفاده از دستگاه است. استفاده از نیروی حرفه ای برای کارکردن با دستگاه هزینه ی زیادی را به شرکت تحمیل میکند. اما نگران نباشید حتی با یک کارگر ساده نیز میتوانید بسته بندی تولیدات خود را انجام دهید.

جک هدایت کننده

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، کاربرد جک، به جلو هل دادن اتومات محصول است. ممکن است وزن بسته زیاد باشد و برای نیروی انسانی حرکت ان سخت باشد. در چنین شرایطی بهترین انتخاب دستگاه اتومات است. این قابلیت کلیدی ترین و مهمترین ویژگی دستگاه شیرینگ تونلی اتوماتیک است.

جک پیش برنده یا هدایت کننده

سرعت بالاتر در بسته بندی

برای تولیدی های بزرگ سرعت عامل مهمی محسوب میشود و باید به آن توجه کنند. اگر خط شما در ساعت 400بسته تولید کند، سرعت بسته بندی نیز باید به همان میزان باشد تا خط دچار اختلال نشود. علت اصلی سرعت بالای این دستگاه جک هدایت کننده است که به اپراتور نیازی ندارد. اگر محصول شما بطری است علاوه بر جک، باید راهنما نیز نصب شود تا بطری هارا فشرده جمع و بسته بندی کند.

کانوایر گالوانیزه

در دستگاه های بسته بندی، کانوایر بخش مهمی از دستگاه است. محصول باید بتواند به آسانی حرکت داده شود و در فرایند جابه جایی دچار مشکل نشود. توری گالوانیزه یکی از استاندارد ترین قطعاتی است که میتوان به عنوان کانوایر استفاده کرد. البته امکان تغییر توری به رولیک نیز وجود دارد. تصویر زیر دستگاه شیرینگ با رولیک است که مناسب محصولاتی مانند ذغال سنگ یا سنگ نمک است.

دستگاه پک اتوماتیک با رولیک

متغیربودن عرض و ارتفاع دهنه

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که دستگاه شیرینگ باید داشته باشد، ابعاد متناسب با محصول است. هرچه ابعاد دستگاه بزرگتر شود، فضا و بودجه ی بیشتری نیاز دارد پس باید متناسب با اندازه محصول انتخاب شود.برای اطلاع بیشتر درباره ویژگی های قابل تغییرمیتوانید به مقاله “امکان سفارش چه ویژگی هایی در شایان صنعت وجود دارد ؟” مراجعه کنید.

نحوه کار دستگاه به چه صورت است؟

  1. در مرحله ی اول کارتن روی دستگاه و مقابل جک قرار میگیرد.
  2. سپس دکمه سمت راست دستگاه را فشار دهید تا جک به جلو حرکت کند.
  3. تیغه دوخت نایلون را برش و دوخت میزند و محصول روی نوار نقاله قرار میگیرد.
  4. کانوایر محصول را وارد کوره میکند تا حرارت ببیند و نایلون جمع شود.
  5. اکنون محصول شما آماده و پک شده از انتهای دستگاه خارج میشود.
تفاوت دستگاه اتومات و تمام اتومات در چیست؟

دستگاه شیرینگ فول اتومات، نوار نقاله جانبی دارد. این نوار کمک میکند که کالا به سمت جک و تیغه دوخت هدایت شود.حرکت جک و تیغه دوخت با زمان بندی تایمر انجام میشود و حتی نیاز به دکمه ندارد. نوار نقاله به بخش جلویی دهنه متصل میشود و قابل سفارش در ابعاد مورد نیاز شماست. امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.