مقالات

تفاوت شیرینگ پک با بسته بندی معمولی در چیست؟

تفاوت بسته بندی محصولات با شیرینگ پک انها

معمولا افراد از مفهوم و انواع بسته بندی اطلاع دارند اما شیرینگ کلمه ای است که فقط صاحبان کسب و کار با آن آشنا هستند. با بررسی تفاوت شیرینگ پک و بسته بندی بهتر میتوانید متوجه مفهوم آنها شوید. امروزه به دلیل افزایش میزان صادرات و ارسال کالا ها به نقاط مختلف جهان، مقوله بسته بندی اهمیت زیادی پیدا کرده است. بسته بندی به روش شیرینگ نیز بدلیل کاربرد بالا و مقرون به صرفه بودن، بسیار رایج شده. در این مقاله ابتدا بسته بندی و شیرینک تعریف شده و سپس درباره تفاوت های آن ها صحبت شده است.

شیرینگ پک چیست؟

به بسته بندی ثانویه و نهایی محصولی گفته میشود که یکبار بسته بندی شده است. البته بسیاری از کالا ها مانند بطری، قوطی و یا قطعات فقط یکبار توسط نایلون، شیرینگ میشوند. کلمه شیرینگ از زبان انگلیسی و کلمه shrink نشات گرفته و تلفظ درست آن شرینک است.این عملیات توسط دستگاه شیرینگ انجام میشود و انتهای خط تولید کارخانه را کامل میکند.

نحوه کار دستگاه به این گونه است که ابتدا نایلون بالا و پایین بسته قرار میگیرد و سپس نایلون توسط تیغه دوخت، بریده میشود. در مرحله بعد محصول وارد کوره شده و با نیروی برق یا گاز حرارت میبیند. گرمای تولید شده در کوره باعث میشود تا فیلم شیرینگ جمع شود و محصول را احاطه کند. اکنون محصول از انتهای دستگاه خارج میشود و میتوانید آن را ارسال کنید.

اگر برای خرید دستگاه شیرینگ پک به مشاوره نیاز دارید کارشناسان فنی ما تمام روز های هفته در خدمت شما هستند و به سوالات شما پاسخ میدهند. شایان صنعت اولین تولید کننده دستگاه شیرینگ پک در ایران است و با یکسال گارانتی کیفیت دستگاه ها را ضمانت میکند.

بسته بندی چیست؟

هرگونه پوشش و محافظی که روی محصول قرار میگیرد ، بسته بندی است. کارتن یکی از رایجترین انواع بسته بندی است و روزانه کالا های زیادی با آن پک میشوند. بسته بندی از کالای شما در برابر آلودگی های محیط مراقبت میکند و به مشتری این اطمینان را میدهد که محصول بدون آسیب به دست او رسیده است.

امروزه کارخانه جات در عرصه بسته بندی زیبا و مناسب با یکدیگر رقابت میکنند و چون اولین چیزی است که مشتری میبیند اهمیت زیادی دارد. اگر در لحظه اول ظاهر محصول نتواند توجه افراد را به خود جلب کند ممکن است آن را انتخاب نکنند.شما میتوانید با طراحی بسته بندی زیبا و قرار دادن نام برند روی آن ، محصول را هرچه بهتر به جامعه هدف خود ارائه دهید.

در تصویر میتوانید انواع مختلف قوطی ، پاکت و بطری هایی که برای بسته بندی استفاده میشوند را مشاهده کنید.

تفاوت شیرینگ پک با بسته بندی

  • بسته بندی معمولا به صورت تکی انجام میشود و هر محصول جدا پک میشود اما در روش شیرینگ امکان بسته بندی چندتایی محصول نیز وجود دارد.
  • بسته بندی میتواند با انواع کارتن، مقوا و پلاستیک انجام شود ولی شرینک فقط با نایلون یا سلفون مخصوص و حرارتی انجام میشود.
  • بسته بندی مفهومی کلی است و شرینک یکی از انواع مختلف آن است.
  • شیرینگ با دستگاه شرینک پک و یا سشوار صنعتی انجام میشود.
  • امکان چاپ برند روی نایلون شیرینگ وجود دارد و میتواند برند شما را تبلیغ کند.

در تصویر پایین تصویر دو کارتن قرار داده شده که یکی از آن ها با نایلون نیز شیرینگ شده است. قطعا نایلون از محصول در برابر رطوبت و آلودگی ها بیشتر محافظت میکند و حتی میتوانید آن ها چندتایی شیرینک کنید تا جابه جایی و نگهداری از آنها نیز آسانتر شود.

تصویر کارتن هایی که با نایلون شیرینگ شده اند

 

در این مقاله تفاوت بین بسته بندی معمولی و پک با دستگاه شیرینگ بررسی شده. در واقع شیرینگ یکی از انواع بسته بندی است. شاید در ابتدا بسته بندی دوباره یک محصول امری غیر ضروری به نظر برسد اما این طور نیست و به محافظت هرچه بیشتر محصول کمک میکند اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره شیرینگ بدست بیاوردی، پیشنهاد میشود مقاله دستگاه شیرینگ کارتن و شیرینگ پک خرما را مطالعه کنید.